اختلالات روانی و روان شناسی ازدواج

روان شناسی یادگیری،شیوه های مطالعه، مهندسی معکوس تست های کنکور

اختلالات روانی و روان شناسی ازدواج

روان شناسی یادگیری،شیوه های مطالعه، مهندسی معکوس تست های کنکور

ازدواج کنید به نفع شماست

ازدواج کنید به نفع شماست
دلایل زیادی برای تداوم یک ازدواج وجود دارد. انسان موجودی اجتماعی است که از تنهایی می ترسد و نمی تواند در این شرایط از تمام توانایی های خود استفاده کند.
انسان ذاتاً به دنبال ارتباط برقرار کردن با دیگران و زندگی کردن در جمع می باشد. او در تنهایی احساس ناامنی می کند و نمی تواند به بقای خود ادامه دهد.
بهترین راه مقابله با تنهایی تشکیل زندگی زناشویی است.
با ازدواج رابطه ای مستحکم میان دو جنس مخالف ایجاد می شود که این امر مورد تایید قانون و جامعه است.
در واقع ازدواج فواید زیادی برای زوجین دارد:
زندگی در کنار یکدیگر

در یک ازدواج دو فرد با تلاش یکدیگر خانه ای مشترک بنا می کنند. آنها زیر یک سقف به زندگی خود ادامه می دهند و دیگر احساس تنهایی نخواهند کرد. زوجین می توانند هر زمان که بخواهند با یکدیگر حرف بزنند و از حضور هم لذت ببرند.
تقسیم وظایف

زندگی در کنار یکدیگر مزایای زیادی دارد. در زندگی زناشویی وظایف تقسیم می شود. معمولا زن کارهای خانه مثل نظافت و پختن غذا را برعهده دارد و مرد نان آور می باشد. این مسأله باعث می شود هر کدام از زوجین به روی مسئولیت خود تمرکز کند و کارها به خوبی پیش برود.
احساس امنیت اجتماعی

وقتی دو نفر ازدواج می کنند در دارایی های یکدیگر سهیم می شوند. بدین ترتیب قدرت خرید آنها افزایش می یابد و زندگی آسوده تری خواهند داشت. در صورتی که هر دو طرف شاغل باشند بر میزان دارایی آنها افزوده می شود.
حمایت عاطفی

شاید بتوان مهم ترین ویژگی ازدواج را حمایت عاطفی دانست. زوجین در رازهای یکدیگر شریک می شوند و مسأله ای را از هم پنهان نمی کنند. آنها در مورد مسائل کوچک و بزرگ زندگی با یکدیگر بحث کرده و به جنگ مشکلات می روند.
وقتی یکی از طرفین دچار افسردگی می شود و یا مشکلی روی می دهد از حمایت همسر خود برخوردار خواهد شد. ازدواج موقعیتی است که در آن هر دو طرف برنده هستند. تحقیقات نشان می دهد افراد متأهل نسبت به افراد مجرد عمر طولانی تری دارند و کمتر دچار بیماری می شوند.
پرورش کودکان

زن و مرد پس از ازدواج می توانند کانون گرمی را تشکیل دهند که کودکان با زندگی در آن به بزرگسالانی آتیه دار تبدیل می شوند. کودکان در این خانواده ها از حمایت والدین خود برخوردارند و از نظر روحی انسان های سالمی بار می آیند.
پدر به کودک خود انضباط می آموزد و امنیت فیزیکی اش را تضمین می کند و در ضمن به راهنمایی او می پردازد و مادر نیز عشق، محبت و مهربانی را نثار فرزندش می کند.
تعهد اجتماعی و قانونی

ازدواج از حمایت قانون و اجتماع برخوردار است و زوجین از احترام خاصی در جامعه برخوردارند.
در ضمن از نظر قانونی نیز از آنها حمایت می شود و وظایف و حقوق هر کدام مشخص شده است.
به علاوه در صورتی که به هر دلیلی زوجین قصد جدایی از یکدیگر را داشته باشند از حقوق مشخصی برخوردار خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد